استقبال آلمان از مخالفت مجلس انگلیس با برگزیت

به گزارش مجله سرگرمی، آلمان از نتیجه رأی مجلس انگلیس علیه بریگزیت بدون توافق استقبال نموده اما از قانون گذاران انگلیس خواست تا هر چه سریع تر تصمیم خود را اعلام نمایند.

استقبال آلمان از مخالفت مجلس انگلیس با برگزیت

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در صفحه توئیتر خود نوشت: لندن عاقلانه عمل کرد. مجلس عوام با اکثریت آرا تعیین کرد که به هیچ وجه خواهان برگزیت بدون توافق نیست.

وی تأکید کرد: یک سناریوی بدون توافق به نفع هیچ کس نخواهد بود.

هایکو ماس اضافه نمود: حال این به انگلیس بستگی دارد که بگوید چه می خواهد تا یک نتیجه پیروز در مورد توافق بریگزیت فراهم گردد. باید تأکید کنم که زمان رو به اتمام است.

مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه متمم یک طرح دولتی را تصویب کرد؛ دال بر این که بریگزیت بدون توافق را تحت هر شرایطی رد می نماید.

این طرح به رأی گذاشته شد و با 321 رأی موافق برابر 278 رأی مخالف تصویب شد. این در حالی است که چند تن از وزرای کابینه نیز در این جلسه غایب بودند.

پیش از رأی گیری روز چهارشنبه، قرار بود انگلیس در تاریخ 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج گردد.

در همین حال، جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس نیز از مجلس خواست تا ابتکارعملی در مورد حل بحران مربوط به بریگزیت اتخاذ کند. او تأکید کرد که خودش با دیگر قانون گذاران برای دستیابی به راهکار و سازشی وارد مذاکره می گردد.

از سوی دیگر فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس امروز (پنج شنبه) تاکید نمود: اگر قانون گذاران از احزاب مختلف به این حقیقت مهم برسند که ما به سازش نیازمندیم، امکان دستیابی به راهکاری برای بن بست بریگزیت وجود دارد.

وی به شبکه بی بی سی گفت: ما همچنین موظفیم تا مطمئن شویم که انگلیس می تواند به جلو پیش برود و این بدان معناست که باید سازش کنیم. هیچ کس قرار نیست در این موضوع به بریگزیت دلخواه و ترجیحی خود دست یابد. ما باید بریگزیتی داشته باشیم که بیانگر سازشی مبتنی بر این واقعیت باشد که انگلیس در رفراندوم 2016 بر سر بریگزیت شاهد دودستگی جدی بوده است.

در همین حال کمیسیون اروپا به مجلس انگلیس هشدار داد که رأی علیه برگزیت بدون توافق کافی نیست و قانون گذاران باید این توافق را نیز تأیید نمایند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت: قانون گذاران در نقطه ای قرار دارند که باید طی روزهای آینده یک توافق خروج را تأیید و یک تعویق کوتاه را در مورد تاریخ بریگزیت درخواست نمایند و یا این که از اتحادیه اروپا تمدید طولانی تری را برای مذاکره درباره یک توافق جدید طلب نمایند.

وی هشدار داد که یک تمدید طولانی مدت بدان معناست که انگلیس باید در انتخابات مجلس اروپا در اواخر ماه مه شرکت کند اما این نتیجه دلخواه من نیست و به همین خاطر از مجلس می خواهم تا پیامدهای تصمیماتی را که اتخاذ نموده، در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: تصمیم مجلس انگلیس برای رد مجدد توافق برگزیت ترزا می شرم آور است. اتحادیه اروپا ماه های زیادی را صرف مذاکره درباره این توافق نموده و در حال حاضر تنها انگلیس می تواند روند خروج از اتحادیه اروپا را راهنمایی کند؛ چرا که راهکار بن بست کنونی در لندن است. ، ایسنا

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15964

به "استقبال آلمان از مخالفت مجلس انگلیس با برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال آلمان از مخالفت مجلس انگلیس با برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید