افزایش 5 درصدی دانشجویان بین المللی دانشگاه های آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و استاد علم اطلاعات گفت: آمار سال 2019 میلادی نشان می دهد که تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان 393 هزار و 579 نفر است که نسبت به سال 2018 حدود 5 درصد افزایش دارد.

افزایش 5 درصدی دانشجویان بین المللی دانشگاه های آلمان

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: آمارهای منتشر شده در خصوص آموزش عالی آلمان در سال 2018 نشان می دهد که 374 هزار و 583 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور به تحصیل اشتغال داشتند که نسبت به سال 2017 میلادی افزایشی برابر با 4 درصد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این کشور درصدد است تا سال 2020 تعداد دانشجویان بین المللی شاغل در دانشگاه های آلمان را تا سقف 350 هزار دانشجو کاهش دهد، اضافه کرد: آلمان دانشجویان و پژوهشگران بسیاری را از کشورهای خارجی می پذیرد. پذیرش این تعداد دانشجو و پژوهشگر نشانه ای از کیفیت سیستم آموزشی در آلمان است.

به گفته مهراد، آلمان برای تامین نیازهای مهارتی کسب و کارهای مختلف از بسیاری از این دانشجویان دعوت به همکاری می نماید. تقریبا 42 هزار دانشجوی بین المللی فارغ التحصیل در آلمان به عنوان نیروی کار ماهر و متخصص جذب شرکت های صنعتی، تجاری و فناور شده اند.

وی اعلام نمود: از کل تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه های آلمان تعداد 282 هزار دانشجوی بین المللی دوره های دبیرستانی را در خارج از آلمان و تعداد 92 هزار و ششصد دانشجو دوره های دبیرستانی را در آلمان به انتها رسانیده اند که پاسپورت آلمانی هم ندارند.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و استاد علم اطلاعات با بیان اینکه اولویت تحصیل دانشجویان بین المللی در آلمان تا حدود زیادی به تاثیرات کشورهای منبع بستگی دارد، گفت: بیش از 50 درصد دانشجویان چینی و هندی به رشته های مهندسی علاقه دارند. این علاقه در بین دانشجویانی از سوریه، کامرون و ایران نیز مشاهده می گردد. در مقابل، دانشجویان اتریشی، روسی، اوکراینی و ایتالیایی به تحصیل در رشته هایی مانند حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی علاقه مند هستند.

وی اضافه کرد: همچنین، آمارها نشان می دهد که دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارند. افزایش ثبت نام در سال 2017 میلادی در دانشگاه های خصوصی 18 درصد و در دانشگاه های دولتی 6 درصد بود. تعداد دانشجویان بین المللی 13/2 درصد از کل دانشجویانی است که در سال 2018 میلادی در موسسات آموزش عالی آلمان ثبت نام نموده اند. از مجموع دانشجویان بین المللی 91 درصد برای کسب مدارک رسمی و 9 درصد باقی مانده در برنامه های موقتی مشغول به تحصیل هستند.

مهراد با بیان اینکه سهم آسیا و اقیانوسیه در اعزام دانشجو به دانشگاه های آلمان 30 درصد، آفریقای زیر صحرا 20 درصد و اروپای غربی 19 درصد است، گفت: سهم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز 16 درصد گزارش شده است.در این بین، چین با اعزام 37 هزار دانشجو نخستین کشور منبع دانشجویان بین المللی است. هندوستان که پیش از این از نظر اعزام دانشجو در صندلی چهارم قرار داشت اکنون به علت اعزام بیشتر دانشجو در صندلی دوم قرار گرفته است.

وی اعلام نمود: آمار سال 2019 میلادی نشان می دهد که تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان 393 هزار و 579 نفر است که نسبت به سال 2018 که جزئیات آماری آن ارائه شد 5 درصد افزایش دارد.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39843

به "افزایش 5 درصدی دانشجویان بین المللی دانشگاه های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 درصدی دانشجویان بین المللی دانشگاه های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید