برگزاری مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان های همکار، ساعت 14:30 روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) برگزار می گردد.

برگزاری مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می گردد. در این دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در دو حوزه چاپ و بسته بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نمی گردد.

ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و همچنین در نظر دریافت سلامت همکاران، این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی برگزار و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.

او اضافه نمود: در این رویداد 367 شهر از 31 استان کشور برنامه های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بالغ بر 9600 نفر ساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها و انجمن های هنری و فرهنگی برگزار شده است. پس از چند مرحله داوری تعداد 143 شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز 60 شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را به دست آورند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه هایی برای تعریف همکاری ها و برنامه های مشترک میان آن ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با موضوع معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهادها و دستگاه های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می توانند در روز و ساعت برگزاری مراسم به لینک پخش زنده نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به آدرس www.skyroom.onlione مراجعه نمایند و در بخش یوزر کلمه daftar و در بخش گذرواژه 1400 را تایپ نمایند.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141509

به "برگزاری مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید