خبرنگاران بخش دانش آموزی در جشنواره فناوری نانو ایجاد شد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران- رییس دانشگاه پیغام نور مهم ترین ویژگی چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه پیغام نور را افزودن بخش دانش آموزی به این جشنواره دانست و گفت: دانشگاه این امکان را برای دانش آموزان علاقه مند فراهم کرد که بتوانند با حضور در این جشنواره بر معلومات پژوهشی خود در زمینه فناوری نانو بیفزایند.

خبرنگاران بخش دانش آموزی در جشنواره فناوری نانو ایجاد شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران، محمدرضا زمانی روز سه شنبه در چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه پیغام نور گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه فناوری نانو انجام داده است، دانشگاه پیغام نور این امکان را برای دانش آموزان علاقه مند فراهم کرد که بتوانند با حضور در این جشنواره بر معلومات پژوهشی خود در زمینه فناوری نانو بیفزایند.

رییس دانشگاه پیغام نور در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور در حال برگزاری است، اضافه کرد: بخش دانش آموزی چهارمین جشنواره نانو دانشگاه پیغام نور برای اولین بار به صورت پایلوت در استان البرز و با حضور دانش آموزان مقطع دبیرستان اجرا شده است.

وی تاکید نمود: وظیفه ما به عنوان قشر دانشگاهی تربیت نیروی انسانی و فرهنگ سازی لزوم بهره مندی از علم و پژوهش به عنوان مبنای اصلی دسترسی به اهداف کلان است و در این راستا دانشگاه پیغام نور این افتخار را دارد که میزان دانش آموزان مستعد و با انگیزه باشد تا به عنوان نسل آینده ساز کشور، با پشتوانه علمی به دانشگاه وارد شوند.

زمانی همچنین گفت: بضاعت کشورها و میزان پیشرفت مالی و رقابتی آنها بر اساس شاخص های مختلف رتبه بندی می گردد که یکی از اصلی ترین شاخص ها، میزان ثروت و رفاه به وسیله تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف علمی است.

وی با عنوان اینکه ایران گام های بسیار موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص و برطرف مسائل و چالش های مختلف اجتماعی، سیاسی، مدیریت و رفاهی برداشته است، اضافه کرد:در برنامه پنجم و ششم توسعه ، نیروی انسانی به عنوان یک فاکتور مهم به شمار می رود و یکی از زمینه هایی که در این برنامه ها بر آن تاکید شده، گسترش فناوری نانو در کشور است که به عنوان شاخص های مورد احتیاج کشور مطرح می گردد.

زمانی اضافه کرد: علوم مختلف با هدف تاثیرگذاری بهینه در زندگی و رفاه مردم و پیشرفت مالی کشور مورد استفاده قرار می گیرند و خوشبختانه فناوری نانو یکی از علومی است که به عنوان رشته بین رشته ای مطرح شده و ایران توانسته در این زمینه رتبه بسیار خوبی در سطح منطقه و جهانی کسب کند.

وی به وظیفه دانشگاهیان در زمینه توسعه فناوری نانو اشاره نمود و اضافه کرد: زمانی که علمی بتواند در زمینه مسائل رفاهی و زندگی مردم تا حد بسیاری تاثیرگذار باشد، این وظیفه دانشگاهیان است که به آنالیز و مطالعه عمیق آن علم بپردازند تا نتایج پژوهش ها به نفع کشور و مردم استفاده گردد.

وی به برگزاری الکترونیکی این جشنواره اشاره نمود و گفت: برگزاری جشنواره های علمی به صورت الکترونیکی ایده جدیدی است که در دانشگاه پیغام نور پیروز عمل نموده و امید که برند زیرساخت الکترونیکی دانشگاه پیغام نور در بخش های مختلف علمی و پژوهشی به نحو شایسته مورد استفاده همگان قرار گیرد .

رییس دانشگاه پیغام نور از برگزاری الکترونیکی مسابقات ACM اطلاع داد و گفت: مسابقات ACM دانشگاه پیغام نور سال گذشته به صورت حضوری برگزار گردید و سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت دانشجویان، به صورت الکترونیکی برگزار می گردد .

لازم به ذکر است، چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی فناوری نانو به صورت الکترونیکی به میزبانی دانشگاه پیغام نور استان البرز در حال برگزاری است.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115300

به "خبرنگاران بخش دانش آموزی در جشنواره فناوری نانو ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش دانش آموزی در جشنواره فناوری نانو ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید