خبرنگاران سینما چشم به راه کیارستمی وعصای گمشده

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- فیلم بلند کیارستمی وعصای گمشده به کارگردانی محمود رضا ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان آماده نمایش شد.

خبرنگاران سینما چشم به راه کیارستمی وعصای گمشده

فیلم سینمایی کیارستمی و عصای گمشده، روایت تازه ای از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که ثانی به مدت 4 سال، زمانی که کیارستمی ورکشاپ های سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می کرد نوع نگاه یک مؤلف، دیدگاه و دنیا بینی کیارستمی را به تصویر کشید.

محمودرضا ثانی پیش از ساخت فیلم بلند کیارستمی و عصای گمشده، کتاب عباس کیارستمی و درس هایی از سینما را تألیف کرد و این کتاب به زبان های مختلف ترجمه شد و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع شد.

کارگردان فیلم کیارستمی و عصای گمشده از شاگردان کیارستمی بوده است و در این فیلم سعی نموده اثری مستقل بر اساس رویکرد کیارستمی به زندگی بسازد. به دلیل حساسیت ثانی در چگونگی نمایش استقلال نگاه کیارستمی، تدوین این فیلم تجربی 90 دقیقه ای سه سال طول کشید و اکنون آماده نمایش است.

کیارستمی، پنج بار نامزد جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال 1997 در پنجاهمین دورهٔ جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس این جایزه را گرفت.

او در جشنواره های متعدد معتبر فیلم دنیا به عنوان داور حضور داشت و با چهار دوره داوری در جشنواره فیلم کن در سال های 1993، 2002، 2005 و 2014 در میان هنرمندان ایرانی پیشتاز است.

کیارستمی که با دریافت 32 دستاورد شخصی، پرافتخارترین هنرمند ایران به شمار می رود، 14 تیرماه 1395 در بیمارستانی در پاریس درگذشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، علت اصلی مرگ کیارستمی را خونریزی حاد تحت پرده های مغزی (ساب دورال) که منجر به مرگ مغزی وی شده بود، بیان کرد.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29594

به "خبرنگاران سینما چشم به راه کیارستمی وعصای گمشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سینما چشم به راه کیارستمی وعصای گمشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید