خبرنگاران نظارت 6 گروه دامپزشکی بر ذبح دام ویژه عید قربان در مهاباد

به گزارش مجله سرگرمی، مهاباد- خبرنگاران- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: 6 گروه نظارتی این شبکه برای اطمینان از سالم بودن دام های قربانی، بر ذبح دام در عید سعید قربان نظارت نموده و خدمات رایگان ارایه می دهند.

خبرنگاران نظارت 6 گروه دامپزشکی بر ذبح دام ویژه عید قربان در مهاباد

عباس شروع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این اقدام شبکه دامپزشکی به منظور تضمین سلامت مصرف نمایندگان گوشت قرمز و پایش های دام به لحاظ شناسایی احتاقتصادی بیماری های مشترک بین دام و انسان و ارایه خدمات به همشهریان در روز عید قربان اجرا می گردد.

وی افزود: 2 گروه ثابت در محل کشتارگاه دام و اداره شبکه دامپزشکی و چهار گروه سیار شامل 10 نفر بازرس عملیات نظارت و بازرسی لاشه های کشتاری را در سطح این شهرستان انجام خواهند داد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در روز عید قربان کشتارگاه مهاباد نیز به صورت رایگان کار ذبح دام های قربان را با حضور ناظران شرعی و بهداشتی انجام می دهد و ضروری است خیرین به منظور رعایت مسایل بهداشتی، ذبح دام را در کشتارگاه انجام دهند.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی دام مهاباد یکی از کشتارگاه های فعال و مجهز در جنوب آذربایجان غربی است و این کشتارگاه به سامانه پیش سرد و بازرسی قبل و پس از کشتار مجهز است که از انتقال بیماری های خطرناکی مثل تب کریمه-کنگو به مصرف نمایندگان جلوگیری می گردد.

وی گفت: شهروندان در صورت تمایل برای نظارت و ذبح بهداشتی و شرعی دام ها و کسب اطلاعات بیشتر از ساعت هشت تا 13 روز عید سعید قربان با شماره تلفن های 42442228 و 42442229 تماس بگیرند.

وی از شهروندان خواست در روز عید قربان با توجه به شیوع بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند و گوشت حیوان تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت در دمای مناسب در درون یخچال قرار دهند.

شروع با اشاره به اینکه نگهداری گوشت تازه در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد از انتقال ویروس های سل، تب مالت و تبخونریزی دهنده کریمه-کنگو جلوگیری می نماید، به شهروندان توصیه کرد از تماس دست با ترشح، خون و لاشه دام های ذبح شده قبل از 24 ساعت پیش از سردگذاری در داخل یخچال جدا خودداری و برای قطعه کردن گوشت تازه، جگر و سایر آلایش ها حتماً از دستکش استفاده نمایند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (10 ذی الحجه)، مومنان بر حسب وسع اقتصادی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح نموده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده های بی بضاعت توزیع می نمایند و سال جاری عید قربان مصادف با 10 مرداد است.

مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 60 واحد عرضه فرآورده های خام دامی است؛ در این شهرستان 240 هزار راس دام سبک و 24 هزار راس دام سنگین وجود دارد.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102685

به "خبرنگاران نظارت 6 گروه دامپزشکی بر ذبح دام ویژه عید قربان در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت 6 گروه دامپزشکی بر ذبح دام ویژه عید قربان در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید