مرگ تدریجی مردم یمن در سایه سکوت مجامع جهانی ، صدها هزار بیمار با خطر مرگ روبرو هستند

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت بهداشت یمن هشدار داد صدها هزار بیمار به دلیل خروج نهادهای بهداشتی و ادامه محاصره یمن، با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

مرگ تدریجی مردم یمن در سایه سکوت مجامع جهانی ، صدها هزار بیمار با خطر مرگ روبرو هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری المسیره ، دکتر طه المتوکل وزیر بهداشت یمن اعلام کرد صدها هزار بیمار به دلیل خروج نهادهای بهداشتی و قطع کمک های پزشکی در شرایط شیوع کرونا و ادامه تحریم و جلوگیری از ورود کشتی های سوخت رسانی در معرض مرگ قرار دارند.

وی شکست فوری محاصره یمن با ایجاد یک پل هوایی به منظور ارسال کمک های پزشکی را خواستار شد.

المتوکل در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در مورد شرایط بیماران در یمن گفت، بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های خصوصی و غیرخصوصی به دلیل نبود فراورده های نفتی در معرض تعطیلی و توقف فعالیت قرار دارند.

به گفته وی، بحران نبود فراورده های نفتی مسائل بخش بهداشت را دو چندان کرده است زیرا فعالیت بیمارستان ها فقط به بخش اورژانس و عمل های جراحی و بخشی از مراقبت های ویژه محدود شده است و در نبود فراورده های نفتی مراکز تولید اکسیژن فقط 50 درصد فعالیت دارند.

وزیر بهداشت یمن یادآور شد، بیش از چهار هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه به دلیل عدم دسترسی به مراکز دیالیز و یا توقف کار این مراکز تحت تاثیر این مسائل قرار گرفته اند؛ مسائلی که ناشی از بحران سوخت است که به دلیل جلوگیری از ورود کشتی های سوخت رسانی به یمن به بار آمده است.

وی یادآور شد آمبولانس ها فقط اکنون در داخل شهرها فعالیت دارند و امکان رفت و آمد بین استان ها و انتقال بیماران به مراکز استان ها را ندارند و در این شرایط باید هرچه زودتر کشتی های سوخت رسانی آزاد شوند.

این مسئول یمنی در تشریح مسائل ناشی از تجاوز به یمن گفت: تحریم و محاصره یمن مانع از تعمیر تجهیزات پزشکی شده است و با گذشت شش سال جنگ و تجاوز علیه یمن و تحریم آن 93 درصد تجهیزات پزشکی عمر مفید خود را از دست داده اند و تمام دستگاههای شوک از کار افتاده است و علاوه بر این حقوق کارکنان بخش بهداشت نیز پرداخت نشده است.

وی افزود: ائتلاف تجاوز علیه یمن مانع از ورود دارو به ویژه داروهای نیاز به سردخانه می شود که این مسائل بیماران بخصوص بیماران سرطانی را دو چندان کرده است.

المتوکل در مورد توقف فعالیت سازمان های بین المللی از یمن گفت، در پرتو تعطیلی فرودگاه صنعاء و متوقف شدن ورود فرآورده های نفتی بسکمک از سازمان های دولتی به طور رسمی اعلام کرده اند که امکان ارائه خدمات بهداشتی را ندارند و این شرایط در حالی است که یمنی ها تحت تحریم و محاصره قرار دارند و توقف کار سازمان های بین المللی در یمن به معنی عمیق تر شدن محاصره و مشارکت در کشتار بسکمک از یمنی ها است.

به گفته وی، پل هوایی مورد توافق سازمان بهداشت جهانی فقط 30 بیمار را منتقل کرد که آن نیز از شش ماه پیش فعالیتی نداشته است و بیش از 30 هزار بیمار برای مداوا باید به خارج منتقل شوند و انتقال فقط 30 بیمار فقط در چارچوب منحرف کردن نگاهها جا دارد.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر مادران و بچه ها در یمن بالاترین آمار مرگ و میر آنان در جهان است آن را ناشی از جنگ و محاصره کشور دانست و گفت: تعطیلی 162 مرکز از سوی سازمان های بین المللی در پرتو شیوع کرونا به معنی کشتار عمدی یمنی ها است.

المتوکل جامعه جهانی و ائتلاف متجاوز را مسئول مسائل بهداشتی حاصل از توقف خدمات بهداشتی سازمان های بین المللی در یمن دانست و از جمهوری اسلامی ایران و عمان به دلیل ارسال کمک های پزشکی برای ملت یمن تشکر کرد.

همچنین عبدالمحسن طاووس دبیر کل شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشرمحبت آمیز توقف خدمات سازمان های بین المللی در یمن در پرتو تحریم و محاصره این کشور را در چارچوب دستور کار ائتلاف متجاوز دانست و تاکید کرد فروگاه صنعاء به این سازمان ها اختصاص یافته است و دیگر هیچ خدماتی به ملت یمن ارائه نمی شود.

وی از دبیر کل سازمان ملل خواست با حفظ بی طرفی و اقدامات قاطعانه ای برای شکست محاصره یمنی ها اتخاذ کند و گفت: ما فقط خواستار کمک نیستیم بلکه می خواهیم حساب کار بشر محبت آمیز از اقدام نظامی و سیاسی جدا باشد اما این سازمان ها نمی توانند چیزی خارج از سیاست آمریکا ارائه دهند.

بمباران شهر محاصره شده الدریهمی در 10 نوبت

نیروهای ائتلاف جنگ علیه یمن به رهبری عربستان سعوی، با بمباران شهر محاصره شده الدریهمی توافق آتش بس در استان الحدیده را نقض کردند.

به گزارش خبرنگاران، شبکه المسیره اعلام کرد، نیروهای ائتلاف سعودی امروز در بیش از ده نوبت شهر الدریهمی را که در محاصره قرار گرفته است، بیش از ده نوبت هدف بمباران قرار دادند و توافق آتش بس در استان الحدیده را نقض کردند.

بنابر اعلام شبکه المسیره، جنگنده های ائتلاف علیه یمن را بیش از ده بار هدف بمباران قرار دادند اما هنوز شمار مجروحان این حمله مشخص نشده است.

یک جنگنده جاسوسی شب پنجشنبه در حالی الدریهمی را هدف بمباران قرار دادند که مزدوران وابسته به ائتلاف ضد یمن با بیش از ده خمپاره و کاتیوشا و تیربار روستاهای اطراف الدریهمی را هدف حمله قرار دادند و همزمان با آن عملیات نفوذ به داخل آن انجام گرفت و موانع بزرگی در غرب این شهر ایجاد شده است.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103129

به "مرگ تدریجی مردم یمن در سایه سکوت مجامع جهانی ، صدها هزار بیمار با خطر مرگ روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ تدریجی مردم یمن در سایه سکوت مجامع جهانی ، صدها هزار بیمار با خطر مرگ روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید