نسخه 5G تبلت آیپد پرو تا اواخر امسال میلادی عرضه می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، اخیراً شرکت اپل از نسل جدید تبلت های آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی خود رونمایی کرد، اما رونمایی از این دو تبلت کمی زودتر انتظارات ما بود. حال به تازگی گزارش هایی منتشر شده که بر اساس آن شرکت اپل میخواهد تا نسخه 5G تبلت های جدید آیپد پرو را تا اواخر امسال میلادی یا اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.

نسخه 5G تبلت آیپد پرو تا اواخر امسال میلادی عرضه می گردد

در ابتدا تصور می کردیم که اپل در نسل جدید تبلت های آیپد پرو از تراشه A13 استفاده کند، اما برخلاف انتظارها کوپرتینویی ها تصمیم گرفتند تا در نسل جدید آیپد پرو از تراشه A12Z Bionic استفاده نمایند. نسخه 2018 تبلت های آیپد پرو به تراشه A12X Bionic مجهز شده بودند؛ شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دو تراشه A12X Bionic و A12Z Bionic چه تفاوتی با یک دیگر دارند؟

هر دو تراشه A12X Bionic و A12Z Bionic با فناوری 7 نانومتری TSMC ساخته شده و به پردازنده 8 هسته ای (4 هسته با قدرت پردازشی بالا و 4 هسته با مصرف انرژی پایین) با حافظه رم مشابه مجهز شده اند، با این تفاوت که اپل در نسخه A12X Bionic تنها هفت هسته از هشت هسته قرار داده شده در تراشه را فعال نموده است، اما در نسخه A12Z Bionic هر هشت هسته فعال شده است؛ در مجموع این دو تراشه تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند.

تنها تغییر مهم نسل جدید تبلت آیپد پرو اپل اضافه شدن سنسور عمق سنج LiDar به ماژول دوربین اصلی و تقویت سنسور دوربین سلفی بود، به همین دلیل اپل تمایلی به استفاده از تراشه A13 Bionic در این محصول نداشت. حال به تازگی نقشه راه کمپانی TSMC پیش از اعلام رسمی لو رفته و در آن شاهد عرضه تراشه 5 نانومتری A14X Bionic با فناوری 5G در اواخر امسال میلادی هستیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از نقشه راه کمپانی TSMC، این شرکت نیمه هادی عظیم میخواهد تا برنامه گسترش تراشه های 5 نانومتری خود را از سال 2020 تا 2022 ادامه دهد. در این بین بعضی از تحلیلگران عظیم حوزه فناوری معتقدند که اپل میخواهد تا از این تراشه در نسخه بعدی تبلت های ویژه آیپد پرو خود استفاده کند؛ به همین دلیل انتظار می رود که تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی شاهد عرضه نسخه 5G تبلت های آیپد پرو باشیم.

منبع : شهر سخت افزار

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: آی تابناک
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90261

به "نسخه 5G تبلت آیپد پرو تا اواخر امسال میلادی عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه 5G تبلت آیپد پرو تا اواخر امسال میلادی عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید