نمایش نقطه نارنجی یا سبز در iOS 14 به چه معنی است؟

به گزارش مجله سرگرمی، همان گونه که در اخبار مختلف خوانده اید، اپل در هفته ی گذشته نسخه نهایی سیستم عامل iOS 14 را منتشر کرد. این سیستم عامل جدید دارای ویژگی های بسیار زیادی مانند استفاده از ویجت ها در صفحه هوم (Home)، قابلیت App Library برای مرتب شدن اپ ها و تغییر اپ پیش فرض مرورگر و ایمیل است.

نمایش نقطه نارنجی یا سبز در iOS 14 به چه معنی است؟

یکی دیگر از ویژگی های جدید این سیستم عامل ظاهر شدن نقطه ای کوچک به رنگ نارنجی یا سبز در قسمت بالایی نمایشگر در آیفون است.

اگر این سیستم عامل جدید را بر روی آیفون خود نصب نموده اید، ممکن است که تا به امروز ظاهر شدن این نقطه در قسمت بالای نمایشگر توجه شما را به خود جلب نموده باشد. با توجه به این موضوع، در این مقاله قصد داریم به علت ظاهر شدن این نقطه رنگی در بالای نمایشگر آیفون بپردازیم.

  • چگونه از ویژگی های جدید iOS 14 استفاده کنیم؟

نمایش نقطه نارنجی رنگ

نمایش دادن نقطه نارنجی رنگ در قسمت بالایی نمایشگر در هنگام کار کردن با آیفون، نشان دهنده این موضوع است که شما در حال استفاده از میکروفون آیفون خود به عنوان نمونه برای ضبط صدا هستید. به عنوان مثال، زمانی که از دستیار صوتی اپل به نام سیری بهره ببرید این نقطه نارنجی رنگ در قسمت بالایی نمایشگر ظاهر خواهد شد.

ظاهر شدن این نقطه در حالی که از میکروفون آیفون استفاده نمی کنید، نشان می دهد که اپی به صورت مخفیانه و بدون اطلاع شما در حال استفاده از میکروفون آیفون است.

در این حالت شما می توانید با رفتن به مرکز کنترل (Control Center) از اپی که در حال استفاده از میکروفون است آگاه شوید. در صورتی که یک اپ به صورت مکرر و بدون اجازه شما از میکروفون تلفن همراه استفاده می نماید، می توانید آن را از روی آیفون خود پاک کنید.

نمایش نقطه سبز رنگ

همانند ظاهر شدن نقطه نارنجی رنگ، نمایش نقطه سبز رنگ هم به شما اطلاع می دهد که شما در حال استفاده از دوربین آیفون خود هستید. به عنوان مثال، زمانی که از اپ های مانند واتساپ یا FaceTime برای انجام تماس های تصویری بهره ببرید یا قصد دارید که عکسی را بگیرید، این نقطه سبز رنگ در قسمت بالایی نمایشگر ظاهر خواهد شد.

  • سلطه آیفون ها بر بازار آمریکا؛ پرچم داران 2019 اپل همچنان در لیست پر فروش ترین ها

علاوه بر دوربین جلویی، در زمان استفاده از دوربین پشتی دستگاه هم این نقطه در قسمت بالایی نمایشگر ظاهر خواهد شد تا با استفاده از آن بتوانید کنترل بیشتری بر تمامی دوربین های آیفون داشته باشید.

ظاهر شدن این نقطه سبز رنگ در حالی که از هیچ یک از دوربین های آیفون خود استفاده نمی کنید، نشان دهنده این موضوع است که بعضی از اپ ها به طور مخفیانه در حال استفاده از دوربین های آیفون شما هستند. شما می توانید با مراجعه به مرکز کنترل این اپ ها را شناسایی کنید.

اپل همیشه بر حفظ حریم خصوصی کاربرانش تأکید بسیار زیادی را داشته است. با رونمایی از iOS 14 شاهد این موضوع بودیم که اپل میخواهد به شکل ویژه ای حریم خصوصی کاربران را در زمان استفاده از آیفون حفظ کند.

با توجه به این موضوع، اگر شما می خواهید که قبل از دانلود کردن یک اپ، متوجه شوید که برای استفاده از این اپ به دادن اجازه دسترسی به چه قسمت های از آیفون احتیاج است، اکنون می توانید با مراجعه به اپ استور و صفحه آن اپ از این موضوع آگاه شوید.

در سیستم عامل iOS 14 تمام اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران مانند استفاده از میکروفون یا دوربین در صفحه اپ در اپ استور گذاشته شده است. شما می توانید که قبل از دانلود یک اپ با مراجعه به قسمت Privacy Policy به اطلاعات لازم در رابطه با حفظ حریم خصوصی آن اپ دست پیدا کنید.

  • iOS 14.0.1 همراه با رفع شدن باگ تنظیمات پیش فرض اپ ها منتشر شد

منبع: Techradar

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111042

به "نمایش نقطه نارنجی یا سبز در iOS 14 به چه معنی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش نقطه نارنجی یا سبز در iOS 14 به چه معنی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید