وزارت خارجه آمریکا مجوز فروش پهپاد به تایوان را به کنگره فرستاد

به گزارش مجله سرگرمی، پنتاگون گفت، وزارت خارجه آمریکا مجوز فروش احتمالی 4 هواپیمای بدون سرنشین پیچیده ساخت آمریکا به تایوان را رسما به کنگره فرستاد. این اقدام، آخرین مرحله پیش از نهایی کردن فروش تسلیحات بوده و چین را بیشتر عصبانی خواهد نمود.

وزارت خارجه آمریکا مجوز فروش پهپاد به تایوان را به کنگره فرستاد

به نقل از رویترز، این معامله 600 میلیون دلاری، اولین فروش از زمانی است که سیاست آمریکا نسبت به صادرات فناوری پهباد پیچیده و کاملاً محافظت شده توسط دولت ترامپ، سست شده است.

رویترز در هفته های اخیر گزارشی از پیشرفت دولت ترامپ در این زمینه همزمان با چهار مورد دیگر فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به تایوان جمعاً به ارزش حدود 5 میلیارد دلار ارائه داد که فشار بر چین و نگرانی ها در مورد مقاصد پکن برای این جزیره را افزایش داده است.

اعلان رسمی وزارت خارجه آمریکا به کنگره 30 روز فرصت برای مخالفت با هرگونه فروشی را می دهد، که با توجه به حمایت هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از دفاع از تایوان، غیرمحتمل است.

چهار هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 سی گاردین، همراه با ایستگاه های زمینی مرتبط، لوازم یدکی و آموزش در اختیار خواهند بود. با وجود اینکه این هواپیماها قابلیت مسلح شدن دارند، با تجهیزات نظارتی مجهز خواهند شد.

رویترز در ماه سپتامبر گزارش کرد که فروش سیستم های عمده تسلیحاتی به تایوان، به وسیله فرآیند صادراتی آمریکا، راه خود را باز می نماید. ، ایسنا

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118025

به "وزارت خارجه آمریکا مجوز فروش پهپاد به تایوان را به کنگره فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا مجوز فروش پهپاد به تایوان را به کنگره فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید