پدیده ای عجیب که ساکنان یک روستا را شش روز در هفته به خواب فرو می برد!

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - ساکنان یک روستا در قزاقستان به دلیل یک پدیده عجیب بیشتر ایام هفته را در خواب به سر می بردند.

پدیده ای عجیب که ساکنان یک روستا را شش روز در هفته به خواب فرو می برد!

به گزارش خبرنگاران، بین سال های 2012 و 2015 ساکنان روستای کلاچی در قزاقستان پدیده ای عجیب را تجربه کردند که موجب افزایش میزان خواب این افراد و همچنین ایجاد توهمات خشونت آمیز در آن ها شد. بچه ها این روستا اسب های بالدار و مار در تختخواب خود می دیدند و یک زن مدعی بود که گربه اش با انجام حرکاتی احمقانه خود را به دیوار کوبیده و به سگ او حمله می نماید.

حدود 160 نفر از اهالی این روستا از حالت عجیبی رنج می بردند که به اسلیپی هالو معروف شد. در سال 2014 تحقیقاتی توسط روزنامه محلی کومسومولسکایا پراودا انجام شد. در گزارش این روزنامه آمده بود: افراد بیمار به ظاهر هوشیار هستند و حتی می توانند راه بفرایند. اما همه آن ها به خوابی عمیق فرو می فرایند و خروپف می نمایند. اما وقتی فرد از خواب برمی خیزند هیچ چیزی را به یاد نمی آورند.

نظریه های بسیاری پیرامون این پدیده عجیب مطرح شد، زیرا روستا در نزدیک معدن اورانیوم مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفته بود. در سال 2015 دولت قزاقستان اعلام نمود که راز این پدیده عجیب کشف و مشکل ساکنان روستا رفع شده است. این بیانیه مدعی بود که بالابودن سطح مونوکسیدکربن علت این پدیده بوده است. آزمایشات صورت گرفته نشان داد که سطح CO در کلاچی 10 برابر بیشتر از حد نرمال است.

بردیبک ساپاربایف، در گفت وگو با دیلی میل گفت که علت این بیماری عجیب خواب آلودگی معین شده است. پس از انجام آزمایشات متعدد، محققان ما تایید کردند که وجود مونوکسیدکربن موجب پدیده خواب آلودگی در ساکنان روستای کلاچی شده است.

با این حال این ادعا که مونوکسیدکربن موجب ایجاد این عارضه در افراد روستا شده از سوی بعضی رد شد. پروفسور بایرون کریپ، از دانشگاه نظربایف قزاقستان مدعی شد که تحقیقات او این ادعا را که مونوکسیدکربن علت اصلی این پدیده است رد می نماید. او مدعی شد که مواد شیمیایی بلااستفاده معدن اورانیوم وارد آب زیرزمینی شده و علت اصلی این پدیده است.

لازم به ذکر است؛ هم اکنون تنها 120 خانواده در کلاچی زندگی می نمایند. همه آن ها خواب عادی دارند و هیچ اپیزودی از رفتار های عجیب و غیرمعمول از خود نشان نمی دهند.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 144627

به "پدیده ای عجیب که ساکنان یک روستا را شش روز در هفته به خواب فرو می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده ای عجیب که ساکنان یک روستا را شش روز در هفته به خواب فرو می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید