پیش بینی طغیان رودخانه ها در چند نقطه ایران

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه ششم فروردین بر اثر رگبار و رعد و برق شدید؛ وقوع سیلاب در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش بینی می گردد.

پیش بینی طغیان رودخانه ها در چند نقطه ایران
  • مجله حوادث طبیعی

امین حسین نقشینه، در گفت و گو با ایرنا، گفت: همچنین امروز طغیان رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس و البرز نیز بارش برف و باران پیش بینی شده است، از مسافران نوروزی درخواست کرد به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت نموده، به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نمایند، تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

  • هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با 141 تماس بگیرند

وی توضیح داد: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) هم احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش ها متوقف می گردد اما هموطنان می توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه ها با شماره 141 تماس بگیرند.

  • بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار

نقشینه با اشاره به اینکه اکنون و در زمان مخابره این خبر شاهد بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار هستیم و بارش باران در یاسوج و سمیرم از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این سامانه بارشی می تواند در بعضی مناطق مستعد بارش ها به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع زاگرس و البرز به صورت برف باشد.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17333

به "پیش بینی طغیان رودخانه ها در چند نقطه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی طغیان رودخانه ها در چند نقطه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید