چگونه هایلایت صورت را صحیح اجرا کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، هایلایت صورت یکی از عوامل مهم در برجسته کردن ویژگی های صورت است. اجرای صحیح این تکنیک براساس نوع شکل و استخوانبندی انواع صورت متفاوت است.

چگونه هایلایت صورت را صحیح اجرا کنیم؟

کانتور و هایلایت دو تکنیک مهم برای زیباتر نشان دادن ویژگی های چهره در گریم صورت هستند. طبیعتاً این تکنیک ها برای هر فرد بسته به بافت و استخوانبندی صورت متفاوت است. اگر قصد دارید یک آرایش حرفه ای انجام دهید، قبل از انجام هرنوع کانتور یا هایلایت صورت باید ابتدا فرم صورت خود را به خوبی بشناسید. سپس براساس رنگ پوست خود و تن رنگی که مایل به اجرای آن هستید، رنگ کانتور و هایلایت صورت خود را انتخاب کنید. در مورد هایلایتر جالب است بدانید، رنگ هایلایت طلایی و رزگلد در فصل های گرم سال کاربرد بیشتری دارد. در ادامه انواع مدل های بافت صورت و تکنیک های کانتور و هایلایت آورده شده است.

کانتورینگ صورت چیست؟

قبل از هرچیز ابتدا به تعریف این دو مفهوم می پردازیم: کانتور و هایلایت. این دو در واقع مانند شکلات و وانیل در بستنی های شکلاتی هستند که در کنار هم مفهوم جدیدی پیدا می نمایند. کانتور در واقع استفاده از یک کرم، پودر یا مداد مات (بدون هیچ روغن یا شاین) به منظور تیره تر کردن بخش هایی از پوست صورت شماست. این تکنیک باعث می گردد بخش هایی از صورت شما که به صورت طبیعی دارای فرورفتگی هستند، فرورفته تر دیده شوند و بدین ترتیب ویژگی صورت شما نمایان تر دیده می گردد. به عنوان مثال خطوط گونه، زیر بینی، استخوان فک.

هایلایت صورت چیست؟

هایلایت صورت استفاده از مواد روغنی، شاین، یا حتی مات مانند کانسیلر است، که به یاری آن نقاط برجسته صورت شما، یا مناطقی مانند زیر چشم ها که شما تمایل دارید برجسته تر دیده شوند را روشن می نماید. در اجرای یک هایلایت صحیح صورت، معمولاً از کانسیلر یا هایلایتری استفاده می گردد که دو درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد تا تغییری که ایجاد می گردد کاملاً ملموس باشد.

همانطور که در تصاویر مشهود است انواعی از استخوان بندی صورت وجود دارد. در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد انواع هایلایت و کانتور با توجه به ویژگی های صورت آورده می گردد.

1. هایلایت و کانتور صورت لوزی یا الماس شکل

خصوصیات صورت لوزی شکل:

  • خط رشد مو های شما از گونه هایتان باریک تر است.
  • چانه شما تیز و زاویه دار است.
  • طول صورتتان از عرض آن بیشتر است.

نحوه انجام کانتور

ناحیه زیر گونه ها: از نزدیکی گوش آغاز کنید و تا وسط گونه ها خط کانتور را ادامه دهید.

نحوه اجرای هایلایت

زیر چشم ها به صورت مثلثی کانسلیر بزنید به نحوی که نوک مثلث روی گونه قرار بگیرد. همچنین وسط پیشانی و چانه را هم با سایه، هایلایتر یا کانسیلر، هایلایت کنید.

2. هایلایت و کانتور صورت قلبی شکل

خصوصیات صورت قلبی شکل:

  • گونه های شما پهن تر از خطوط رشد موهایتان هستند.
  • چانه شما تیز و زاویه دار است.

نحوه انجام کانتور

دو طرف پیشانی خود و نزدیک به خطوط مو ها را کانتور کنید. همچنین از نزدیکی گوش تا میان گونه ها را هم کانتور کنید. ناحیه کوچکی از پایین چانه را هم کانتور کنید.

نحوه اجرای هایلایت

زیر چشم ها را به شکل مثلث وارونه تا نزدیکی گونه کانسیلر بزنید. وسط پیشانی و وسط چانه را هم با هایلایتر روشن کنید.

3. هایلایت و کانتور صورت بیضی شکل

خصوصیات صورت بیضی شکل:

  • طول صورت شما 1.5 برابر عرض آن است.
  • صورت شما هیچ زاویه در کناره های فک، چانه و خطوط رشد مو ندارد و تقریباً به شکل یک تخم مرغ وارونه است.

نحوه انجام کانتور

نزدیک به خطوط روش مو در پیشانی را کانتور کنید تا باریک تر دیده شوند. زیر گونه ها از گوش تا میان گونه ها را هم کانتور کنید.

نحوه اجرای هایلایت

وسط پیشانی و میان چانه را با سایه روشن یا کانسیلر هایلایت کنید. زیر چشم ها را نیز تا نزدیکی گونه به صورت مثلث وارونه کانسیلر بزنید تا چشم ها روشن تر به نظر برسند.

4. هایلایت و کانتور صورت مستطیل شکل

خصوصیات صورت مستطیل شکل:

  • عرض پیشانی شما تقریبا با طول فک شما برابر است.
  • طول کل صورتتان هم از عرض آن بیشتر است.

نحوه انجام کانتور

دو طرف پیشانی، نزدیک به خطوط رشد مو ها را با کانتور تیره کنید تا باریک تر به نظر برسند. همچنین خطوط رشد موی کل پیشانی را هم تیره کنید تا طول پیشانی کمتر گردد. زیر استخوان فک را هم باید کانتور کنید تا ظریف تر دیده گردد. نحوه کانتور کردن گونه هم از زیر استخوان فک نزدیک گوش تا میانه گونه ها است.

نحوه اجرای هایلایت

وسط چانه و زیر چشم ها را به صورت مثلث وارونه هایلایت کنید.

5. هایلایت و کانتور صورت گرد

خصوصیات صورت گرد:

  • مهم ترین مشخصه صورت شما این است که طول و عرض برابری دارد.
  • همچنین صورت شما هیچ زاویه ای در نواحی استخوان فک، چانه یا خطوط رشد مو ندارد.

نحوه اجرای کانتور

دو طرف پیشانی را در مجاورت خطوط رشد مو تیره کنید تا باریک تر به نظر برسد. برای کانتور گونه باید از زیر استخوان گونه در نزدیکی گوش آغاز کنید و تا میان گونه ها امتداد دهید. همچنین مقدار به سمت پایین و استخوان فک حرکت کنید تا صورت شما کشیده تر دیده گردد.

نحوه اجرای هایلایت

میان پیشانی و میان چانه را با هایلایتر روشن کنید. همچنین زیر چشم ها را به صورت مثلث وارونه کانسیلر بزنید تا چشم ها روشن تر دیده شوند.

6. هایلایت و کانتور صورت مربع شکل

خصوصیات صورت مربع شکل:

  • طول و عرض صورت شما با هم برابر است.
  • پهنای پیشانی شما با طول استخوان فک (بلندی فک) برابر است.

نحوه انجام کانتور

شما باید دو طرف پیشانی در نزدیکی خطوط رشد مو را تیره کنید. همچنین نواحی زیر استخوان فک را کانتور کنید تا باریک تر دیده شوند. استخوان گونه را از نزدیکی گوش تا میان گونه ها کانتور کنید.

نحوه اجرای هایلایت

وسط پیشانی و چانه را با هایلایتر روشن کنید. همچنین زیر چشم ها را تا نزدیکی استخوان گونه با استفاده از کانسیلر و به شکل مثلث روشن کنید.

بهترین هایلایتر ها براساس رنگ پوست

همانطور که اشاره شد شما باید براساس تن رنگ پوستتان بهترین هایلایتر را برای خود انتخاب کنید. البته در برخی فصول سال می توانید از هایلایتر های طلایی و رزگلد هم برای هایلایت صورت بهره ببرید. به عنوان مثال رنگ بژ مایل به طلایی برای پوست های روشن، صورتی مایل به طلایی برای پوست های گندمی و نیمه روشن، برای پوست های چرب و روغنی، رنگ طلایی و نهایتاً برای پوست های تیره رنگ انابی به عنوان هایلایتر مناسب است.

منبع: cosmopolitan

گروه آرایش و زیبایی خبرنگاران

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: setare.com
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127073

به "چگونه هایلایت صورت را صحیح اجرا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هایلایت صورت را صحیح اجرا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید