10 ورزش کالری سوز که از دویدن موثرتر هستند

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از افراد برای کاهش وزن و سوزاندن کالری به دویدن روی می‌آورند. اما واقعیت این است که برخی فعالیت‌های ورزشی دیگر نسبت به دویدن کالری بیشتری می‌سوزانند. در این مقاله به معرفی 10 ورزش پرتحرک و کالری‌سوز که از دویدن موثرتر هستند، می‌پردازیم.

10 ورزش کالری سوز که از دویدن موثرتر هستند

برای مطالعه بیشتر با کالارنا: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

دویدن یکی از بهترین و موثرترین ورزش‌ها برای سوزاندن کالری است، اما لزوماً بهترین گزینه برای همه افراد نیست. بسیاری از مردم به دلایل مختلف، از جمله کمبود وقت یا علاقه‌ی کافی، تمایلی به دویدن ندارند. خوشبختانه، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند کالری بیشتری نسبت به دویدن بسوزانند. در این مقاله، به 10 ورزش برتر برای سوزاندن کالری بیشتر از دویدن می‌پردازیم.

1. حرکت چرخش نیم دایره

حرکت چرخش نیم دایره (Kettlebell Swing) حرکتی سنگین و پرقدرت است و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ماهیچه‌های سرینی و چهارقلو را تقویت می‌کند. همچنین باعث شکل‌گیری اندام زیبا و متناسب می‌شود.

2. انجام حرکت اسکات

این حرکت بسیار مفید برای سوزاندن چربی‌های اضافی بدن است. هر حرکت اسکات برای یک فرد 80 کیلویی حدود 2 کالری می‌سوزاند. توصیه می‌شود تعداد حرکات را به تدریج افزایش دهید و در هر دقیقه حداقل 10 حرکت اسکات انجام دهید.

3. طناب زدن

طناب زدن یکی دیگر از ورزش هایی است که کالری سوزی نسبتا خوبی دارد و می توان به راحتی با یک تکه طناب و حتی در منزل آن را انجام داد. طناب زدن ضربان قلب را بالا برده و با سوزاندن حدود 13 کالری در هر دقیقه جایگزینی مناسب و آسان برای دویدن است.

4. ورزش بتل روپ

بتل روپ جزو ورزش های جدید محسوب می گردد و به راستی ورزش سودمند و موثری است. این ورزش در هر دقیقه حدود 11 کالری می سوزاند و در جدول تندرستی بالاتر از دویدن قرار گرفته است.

5. بالارفتن از شیب با کوله پشتی

خودتان بهتر می دانید که بالا رفتن از شیب و تپه چقدر سخت است به خصوص اگر یک کوله سنگین هم به دوش بکشید. برای این که با این کار کالری بیشتری بسوزانید، باید کوله پشتی تان را پر از سنگ کنید و وقتی حسابی سنگین شد، از تپه بالا بروید. با انجام این کار با سرعت متوسط، در هر ساعت بیش از 415کالریخواهید سوزاند.

6. پایکوبی

برای بیشتر افراد پایکوبییدن تنها یک سرگرمی است اما بد نیست بدانید رفصیدن در هر ساعت بیش از443 کالری می سوزاند . پس دفعه بعد که به پایکوبی دعوت شدید حتما جواب مثبت بدهید تا هم حال و هوای تان عوض گردد و هم کالری بسوزانید.

7. صخره نوردی

صخره نوری فقط یک سرگرمی نیست بلکه یک ورزش چالش برانگیز است که آدرنالین خون را بالا برده و پرچم دار تندرستی است. صخره نوردان با انجام این ورزش نسبتا خطرناک در هر ساعت تمرین بیش از 455 کالری می سوزانند.

8. اسکیت سواری

اسکیت سواری با اینکه آسان و سرگرم نماینده به نظر می رسد، اما دو برابر بیشتر از دویدن کالری می سوزاند. پس اگر به این ورزش علاقه دارید یک جفت کقش اسکیت تهیه کنید و هر چه زودتر در یک کلاس آموزشی ثبت نام کنید.

9. قایق رانی، ورزشی مهیج و موثر

سورپرایز! شاید فکر کنید که قایق رانی فقط نشستن و پارو زدن است اما بهتر است بدانید که با این ورزش سنگین در هر ساعت بیش از 682 کالری خواهید سوزاند . در نتیجه قایق رانی یکی از بهترین و موثرترین ورزش ها برای کالری سوزی و تناسب اندام ست .

10. ورزش بوکس

این ورزش قدرتمند، بدن را قوی و محکم می‌کند و در زمان مشخصی، به شکل‌گیری اندام متناسب کمک می‌کند. در هر ساعت، بیش از 727 کالری می‌سوزاند.

سخن پایانی

کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام نیازمند تلاش پیگیر و انتخاب روش‌های موثر است. ورزش‌های معرفی شده در این مقاله گزینه‌های مناسبی برای سوزاندن کالری بیشتر نسبت به دویدن هستند. با انتخاب ورزش مورد علاقه و تناسب با شرایط خود، می‌توانید به اهداف تناسب اندام خود دست یابید.

همانطور که می‌بینید، گزینه‌های متنوعی برای سوزاندن کالری بیشتر از دویدن وجود دارد. این ورزش‌ها نه تنها باعث کالری‌سوزی بالا می‌شوند، بلکه می‌توانند تناسب اندام، قدرت و استقامت شما را نیز افزایش دهند. پس اگر به دنبال گزینه‌های جذاب‌تر و متنوع‌تری برای سوزاندن کالری هستید، این 10 ورزش را امتحان کنید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

انتشار: 15 فروردین 1403 بروزرسانی: 15 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 132784

به "10 ورزش کالری سوز که از دویدن موثرتر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ورزش کالری سوز که از دویدن موثرتر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید